Vin, levande ljus och film

Jag är mycket intresserad av alla möjliga vetenskapliga nyheter. Idag hörde jag att man kan ha gjort en världsomvälvande upptäckt som kan komma att kullkasta Einsteins relativitetsteori. Man har mätt upp en partikel som färdas snabbare än ljuset. Om det visar sig stämma när man gör fler försök lär det kunna förändra en hel del. Exakt vad vet inte jag men det finns det säkert andra som vet. Nu till något annat som är mer vardagligt och greppbart.

Nu är helgen här igen. Jag har gjort min arbetsvecka för den här gången. Middagen och disken är avklarad. Just innan jag satte mig vid datorn slog jag upp ett glas rött och jag har hunnit smutta lite på vinet redan. Det smakar bra. Kvällen kommer jag att tillbringa hemma för mig själv. Jag har kollat kvällens tv-utbud och bestämt mig för att jag ska ha en filmkväll. Första filmen jag ska se börjar halv åtta och den andra börjar klockan tio.

Vin, levande ljus och film blir det…