Det som sker

När det är onsdag kväll känns det som om veckan nästan är slut. De två arbetsdagar som återstår går säkert lika fort på samma sätt som de flesta dagar gör. Jag som sällan har några planer för mina kvällar hade faktisk tänkt försöka göra något vettigt i kväll. Men det blev inte något alls av det jag hade tänkt. Det är lika bra att inte ha några planer. Då behöver man i alla fall inte gräma sig över det man inte gjort. Fast ska jag vara ärlig grämer jag mig inte särskilt mycket. Numera rycker jag mest bara på axlarna åt det hela.

Att gräma sig tar bara onödig energi och inte blir man på bra humör av det heller. Det känns så bra att jag har lärt mig att ta mer lättvindigt på saker och ting. Som jag är nu var jag inte förr. Det skulle vara intressant om man kunde resa bakåt i tiden och se sig själv. Jag skulle säkert skaka på huvudet åt mig och den jag en gång var. I grund och botten är jag samma person. Det är bara mitt sätt att hantera det som händer som har blivit annorlunda. Man kan inte styra det som sker men man styr över hur man hanterar det som sker…