Allt mörkare

Kvällarna blir allt mörkar för varje dag som går. Nu är det bara två veckor kvar till höstdagjämningen. Då har vi ett halvt år framför oss när det är mörkt större del av dygnet än det är ljust. Tanken på det kom till mig för en liten stund sen. Det är verkligen ingen upplyftande tanke. Jag tror jag ska försöka förtränga den tanken om jag kan.

Dagen har varit grå och det har regnat till och från. Att hösten är här på allvar råder det ingen som helst tvekan om. Jag ser fram emot att det grå ska försvinna och att det ska bli klara fina höstdagar. Något annat jag nyss började tänka på är att jag skulle vilja åka på en utlandsresa. Än är ingen resa bokad men jag hoppas det blir av.

Förutom det grå vädret har dagen varit bra. Jag har muntrat upp mig med ännu ett nytt klädplagg. Inte blir det bättre plats i mina garderober som jag går på och handlar. Den rensning jag gjorde i helgen räcker inte långt. Jag måste nog göra ett ryck till. Förr eller senare faller väl andan på igen. Att mer ska bort råder det ingen som helst tvekan om…