Blev förvånad…

när jag gick in på Aftonbladet idag. Efter att ha tittat lite på startsidan brukar jag alltid gå in på Kvinna. Nu fanns det inte där som det gjorde igår. På den platsen hittar jag något som heter Wendela. Som jag naturligtvis kollar. Det är en ny satsning. Alltså. Jag vet inte riktigt vad jag tycker.

Vad jag spontant inte gillar är att menyn på vänster sida av skärmen saknas. Precis likadant som det är när jag går in på Sofis Mode. Det nya kanske är bra. Men man är ju lite vanemänniska. Det tar lite tid att ta till sig något nytt. Ska inte förhasta mig med att döma ut det.

Vad jag också blir lite förvånad över är reaktionerna över ett personnummer som slutar med 0666. Den som reagerar över det måste vara synnerligen vidskeplig. Visst. Jag respekterar att andra inte har samma syn som jag på saker och ting. Men det här är i mina ögon utomordentligt fånigt…

7 kommentarer

  1. Bianca said,

    8 september, 2008 den 16:53

    Jag har inte kollat inn där än..men måste ta en titt och se på storsatsingen*S*Ha en jätte bra kväll:)Kram

    • Andromeda said,

      8 september, 2008 den 18:02

      Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker. Ha en bra kväll du med!

  2. Cikoria . said,

    8 september, 2008 den 19:15

    hm? vad är det för fel på det personnumret? det är ett personnummer precis som alla andra! hej och välkommen hem från jobbet.

    • Andromeda said,

      8 september, 2008 den 19:46

      Tack för det. Just nu känner jag mig helt meningslös. Men det går nog snart över.Precis min uppfattning med. Fast för vissa är det tydligen helt förfärligt…

  3. livet said,

    8 september, 2008 den 19:28

    har inte tittat, blev irriterad att jag fick upp en jättereklam över hela skärmen när jag skulle gå in på aftonbladetJag hade inte haft några problem med 0666, lätt att komma ihågHåller med dig om att tiden går fort, även om man inte har så roligt, min helg var lugn och tråkig, ändå försvann den fortHa en bra kväll

  4. Malin Kaldo said,

    11 september, 2008 den 22:18

    Hej Andromeda,kul att du varit inne och tittat på vår nya sajt Wendela. Och jo, visst är det lite ovant med ny navigering. Hoppas du vänjer dig och hoppas du kommer gilla sajten. Hör gärna av dig med idéer på vad du vill läsa där framöver: malin.kaldo@aftonbladet.seMå gott!/Malin Kaldo, Featurechef Aftonbladet Nya Medier

    • Andromeda said,

      12 september, 2008 den 16:10

      Tack för ditt besök på min blogg. Jag känner mig inte helt bekväm med upplägget på sajten. Den riktar sig till kvinnor. För mig känns det lite fel att allt som rör relationer, barn och jämställdhet finns där. Specialriktat mot kvinnor. För att uppnå jämställdhet behöver männen vara delaktiga. Många män kanske aldrig tittar in på Wendela. Tror jag ska skriva ett inlägg om det här vid tillfälle…


Lämna en kommentar