Enkelt är det inte…

att vara kvinna och ta plats. Det är inte alls så lätt att synas. Man får nämligen passa sig väldigt noga. Kvinnor som tar för sig blir ofta illa sedda. Dels av män men särskilt av andra kvinnor. Vi kvinnor är dåliga på att tala om att vi är duktiga. Dessutom är vi extremt dåliga på att stötta varandra. Boken som det hänvisas till i artikeln har jag läst. Skrev ett inlägg om den. Men det hittar jag inte nu.

När man tänker på saken så är vi rätt knepiga vi kvinnor. Tror att det till stor del beror på att vi har fick lära oss från barnsben att vi inte skulle ta plats. Som de fogliga duktiga flickor vi var så lärde vi oss det. För att passa in i mallen. Vi ser oss som om vi inte är så mycket värda. Kan hända är det därför vi inte tycker att vårt yttre räcker till heller? De krav vi ställer på oss själva är ofta orimliga.

Omöjliga att leva upp till…

Vad vill jag?

Jag blir bara less på allt ibland. Även om jag gör mitt bästa för att tänka positivt så hjälper det inte alltid. Det är nästan tröttsamt mycket skriverier om hur man ska nå sina drömmar. Efter att ha läst Annicas inlägg började jag tänka. Tänker gör jag i och för sig för jämnan. Men jag började tänka på det här med drömmar. Jag har ju inga drömmar! Måste man ha drömmar? Har jag nånsin haft några drömmar?

Vet faktiskt inte. Det är ju bara sorgligt alltihop. Kan nästan tycka att jag får prestationsångest bara för att jag inte har några drömmar. Vet inte alls vad jag vill med mitt liv. Tiden går ju bara. Livet är ju bara. Och här sitter jag. Framför en dator och skriver. Till vilken nytta? Ingen alls känns det som. Jag vill något mer. Jag vet det. Inom mig. Frågan är bara…

VAD vill jag?

Blev förvånad…

när jag gick in på Aftonbladet idag. Efter att ha tittat lite på startsidan brukar jag alltid gå in på Kvinna. Nu fanns det inte där som det gjorde igår. På den platsen hittar jag något som heter Wendela. Som jag naturligtvis kollar. Det är en ny satsning. Alltså. Jag vet inte riktigt vad jag tycker.

Vad jag spontant inte gillar är att menyn på vänster sida av skärmen saknas. Precis likadant som det är när jag går in på Sofis Mode. Det nya kanske är bra. Men man är ju lite vanemänniska. Det tar lite tid att ta till sig något nytt. Ska inte förhasta mig med att döma ut det.

Vad jag också blir lite förvånad över är reaktionerna över ett personnummer som slutar med 0666. Den som reagerar över det måste vara synnerligen vidskeplig. Visst. Jag respekterar att andra inte har samma syn som jag på saker och ting. Men det här är i mina ögon utomordentligt fånigt…