Mer liv idag

Idag är det mer liv i mig än det var igår. Jag gjorde i stort sett ingenting på hela lördagen. På eftermiddagen var jag och väninnan ut och fikade. Efter det gick jag och handlade lite och när jag kom hem lagade jag middag. Att diska efter middagen kändes hel oöverstigligt så disken fick stå kvar till idag. På kvällen satt jag och slöade framför teve. Trots att jag var mer eller mindre trött hela dagen blev klockan halv tolv innan jag kom mig i säng. Jag somnade snabbt och sov som en stock.

I morse steg jag upp innan klockan var åtta och till frukost tände jag andra ljuset i min ljusstake. Morgonkaffet hann jag med före klockan nio så idag gjorde det skäl för namnet morgonkaffe. Nu har jag tagit hand om disken och jag känner att jag är på banan igen. På eftermiddagen ska jag tvätta och det ser jag väl inte precis fram emot. Nu ska jag renbädda sängen och sortera tvätten…

2 kommentarer

  1. HEMIMAMMA said,

    4 december, 2011 den 14:34

    En lugn söndag hemma alltså? Själv filar jag på mitt inlägg om Norge-resan… har en massa bilder somska sorteras och så ska försöka minnas allt som hände och sas trotts att jag var trött som en gnu hela resan…

    hemikramar

    • Andromeda said,

      4 december, 2011 den 17:35

      Dagen har varit lugn men jag har tvättat i några timmar så jag har inte bara legat på latsidan 🙂
      Kram


Kommentera

