Dagen efter

Jag var på fest igår och det blev minst sagt sent innan jag kom hem. Klockan var nästan halv fyra. Den här lördagen har inte alls varit som mina lördagar brukar vara. Jag var vaken några gånger på morgonen men steg upp först när klockan var elva så Melodikrysset missade jag. Inte heller blev det att fara ut och handla efter krysset. Jag kände mig verkligen inte i form för att göra det. Den här dagen kommer att gå i lugnets tecken.

Väninnan ringde precis när jag hade stigit upp och hon förstod snabbt att min form inte var den allra bästa. Jag mådde bra men kände mig otroligt trött och hade ont i huvudet. Vi pratade bara några ord med varandra och bestämde att vi ska träffas för en fika lite senare. Efter en huvudvärkstablett och en massa vatten har huvudvärken gett sig men jag är fortfarande tröttare än tröttast. Men jag vill tillägga att kvällen före dagen efter var jättekul!

12 kommentarer

  1. Znogge said,

    3 december, 2011 den 15:04

    Vissa smällar får man ta! En trevlig och sen kväll är inte att förakta och kan vara värd sitt pris.

  2. hon i 22 an said,

    3 december, 2011 den 15:09

    vadå trött å huvudvärk …du är ju bakis ….*skrattar retsamt * ha en fin å lugn lördagkväll
    kram

    • Andromeda said,

      3 december, 2011 den 16:38

      Rubriken ”Dagen efter” betyder just att jag är bakis 😉 Huvudvärken är borta och jag mår prima men gissa om jag är trött? Jag kan lova att det kommer att bli en lugn kväll i kväll…
      Kram

  3. Jag said,

    3 december, 2011 den 15:44

    Det brukar straffa sig med sena kvällar, men ibland är det värt det om man hade trevligt och hade svårt att slita sig från sällskapet.

    • Andromeda said,

      3 december, 2011 den 16:40

      Kvällen igår är absolut värd dagen idag. Jag har trots allt inte mått illa. Gör man det är det väl tveksamt om en trevlig kväll är värd det…

  4. kloktok said,

    3 december, 2011 den 18:30

    Aj då… Inget vidare att ha ont i hårfästet…
    Hoppas du hade trevligt iaf! 🙂
    HA en fortsatt fin helg!
    Fridens & kram

    • Andromeda said,

      3 december, 2011 den 19:15

      Det där onda är borta sedan flera timmar tillbaka och nu är jag bara trött eftersom jag sov för lite i natt. Jag hade jättetrevligt igår 🙂
      Kram

  5. HEMIMAMMA said,

    4 december, 2011 den 00:44

    Bra att du haft roligt och även om baksmälla inte är kul, så kanske det var värt det?

    Hemikram

    • Andromeda said,

      4 december, 2011 den 10:02

      Fast jag hade ju kunnat ha vett om att dricka lite mindre. Det hade ju varit kul ändå 😉
      Kram

  6. suttecity said,

    4 december, 2011 den 15:27

    Numera tycker jag man blir lätt bakfull bara man sover för dåligt. Lägger man på alkohol på det är det luuuuugn dag dagen efter 🙂 Eller så orkar man hålla igång fram till 14-snåret, sedan kraschar man för dagen.

    Jag är lite kejko i skallen idag jag med, ändå var det mer än nyktert igår.

    Nu skall vi iväg och utfodra 70-talet glada gäster i bygdegården. Julegröt och skinkmacka mm skall det bli.

    Kram

    • Andromeda said,

      4 december, 2011 den 17:37

      Haha, det är ju så att man ligger av sig lite med åren 😀 Hoppas det smakade med gröt och skinkmacka!
      Kram


Kommentera

