Mycket att tänka på

I kväll blev jag sittande framför teve och såg ett helt program av ”Sommarpratarna” för första gången. Jag tyckte det var ett otroligt intressant program och det gav mig ganska mycket att tänka på. Tänk så spännande det skulle vara att träffa människor man inte känner och prata om saker som man inte brukar prata om.

I övrigt har jag inte mycket att berätta om den här gången. Jag vaknade en timme för tidigt i morse men somnade om igen. När det var dags att stiga upp var jag förstås jättetrött och ångrade att jag inte stigit upp när jag vaknade första gången. Dagen på jobbet var bra men ganska händelselös. Så mycket mer har inte hänt.

Det har varit en vanlig dag i mitt liv…

14 kommentarer

  1. suttecity said,

    29 november, 2011 den 21:30

    Vi blev också fast för programmet när vi kom hem här. Mycket intressant.

    Vanliga dagar skall man också ha, då uppskattar man de speciella lite mer 🙂

    Kram!

    • Andromeda said,

      29 november, 2011 den 21:33

      Det var ett väldigt intressant program som det var tur att jag inte missade. Jag klagar inte på min vanliga dag. Den har varit bra på sitt eget speciella vis 🙂
      Kram

  2. Znogge said,

    29 november, 2011 den 22:08

    Somna om ger sällan bra resultat. Jag brukar känna på samma vis men man är inte mer än människa 😉

    • Andromeda said,

      29 november, 2011 den 22:24

      Ja, varför ska man stiga upp en timme tidigare än man behöver? 😉

  3. HEMIMAMMA said,

    30 november, 2011 den 01:53

    Och nog känns det som det är en ganska ”vanlig” dag här också, när man planerar hur man ska avvärja katastrofer av olika slag

    *Ler snett*

    Hemikram

    • Andromeda said,

      1 december, 2011 den 17:39

      Hoppas det snart blir en ände på katastroferna för din del!
      Kram

  4. Tant Otto said,

    30 november, 2011 den 04:46

    Hm vanliga dagar är bra dagar …de flesta dagar är vanliga…ovanliga dagar är just ovanliga och alla är inte lika lugna och sköna som vanliga dagar oftast är 🙂

    Kram

    • Andromeda said,

      1 december, 2011 den 17:41

      Vanliga dagar är oftast ganska bra dagar 🙂
      Kram

  5. Jag said,

    30 november, 2011 den 10:23

    Jag har sett små bitar av Sommarpratarna och blivit lika nyfiken varje gång, så även i går. Ämnena som tas upp är alltid såna som får en att fundera vidare, tycker jag. Ska se om jag kan se ett helt program på play.

    Vanliga händelselösa dagar behövs för att man ska få syn på de ovanliga.
    Kram

    • Andromeda said,

      1 december, 2011 den 17:42

      Även jag har sett delar av tidigare program och det här var första gången jag såg ett helt. Det gav mig som jag skrev i inlägget en del att tänka på…
      Kram

  6. kloktok said,

    30 november, 2011 den 18:14

    Jupp. De som samtalade igår var mycket synkade. Värre var det i det program när Caroline af Ugglas var med, för samtliga i det programmet var mycket pratsamma… hade svårare att lyssna på de andra… Tyckte jag alltså! 😀

    Fridens & kram

    • Andromeda said,

      1 december, 2011 den 17:44

      Caroline af Ugglas är ju en lite speciell person som verkar behöva ganska mycket plats. Jag såg också en del av det programmet…
      Kram

  7. Pinglan said,

    1 december, 2011 den 17:14

    Vad härligt med en vanlig dag. Var länge sedan jag hade en sån.

    Önskar dig en fin kväll, en god natt och en skön kommande helg.

    • Andromeda said,

      1 december, 2011 den 17:45

      Jag hoppas att du med snart får uppleva en alldeles vanlig dag Pinglan! Ha det så gott du bara kan 🙂
      Kram


Kommentera

