Fiskarna november 2011

Som jag brukar publicerar jag ett horoskop för de som är födda i fiskarnas stjärntecken. Det här horoskopet har jag hämtat från Twice

Allmänt
Även om månaden börjar med viss förvirring, angående dina åsikter och de åsikter som andra människor har, kommer Merkurius och Venus, att flytta över till ditt tionde hur för karriär den andra november. Merkurius hjälper dig att kommunicera och Venus skapar harmoni. Jupiter befinner sig redan i ditt tredje hus för kommunikation. Under november månad har du allt att vinna på kommunikation i stor skala, kanske för en grupp åhörare som lyssnar. Du får lätt uppmärksamhet. Fullmånen i ditt tredje hus för kommunikation den tionde november betyder ett stort framsteg.

Efter den 26 november når Venus ditt elfte hus och ditt budskap kan nu nå en större allmänhet. Pluto, som står för makt och kontroll, kan ibland skapa stora utmaningar i ditt sociala liv.

Eftersom solen fram till den 22 november befinner sig i ditt nionde hus för utbildning och resor, kan du också göra resor under tiden. Du kan också bestämma dig för att lära dig mera om ett intressant ämne.

Mars kommer att anlända i ditt sjunde hus för partnerskap den 10 november. Mars kommer att hjälpa dig att skapa dynamik i samspelet med de människor som står dig närmast och som du samarbetar med affärsmässigt. Mars i ditt sjunde hus för partnerskap kommer att hjälpa dig att nå ut till andra först den 16 november och sedan den 23 november.

Kärlek och relationer
Saturnus i det åttonde huset kan vara jobbig eftersom det åttonde huset styr över sexualitet och intima relationer till andra människor. Fram till oktober nästa år, kan du känna dig begränsad i ditt val av kärlekspartner och detta kan vara minst sagt frustrerande för dig. Men Saturnus kan också hjälpa dig att komma underfund med vad du egentligen vill ha från ett partner.

Den kärlek som du främst söker är kanske inte kärleken och uppskattningen som kommer från en älskare, utan från större grupper av människor. Det kan handla om en grupp människor som du känner, dina bekanta, dina vänner eller större grupper i samhället. Familjen är inte riktigt så viktigt för dig och du verkar inte riktigt uppmärksamma vad som händer i familjelivet. När Venus den 26 november anländer i ditt elfte hus av vänner och grupper kan du nå det här målet.

Kärleken kan komma i ditt liv runt den 26 november då du har möjlighet att möta en intressant person via vänner.

Jobb och pengar
Saturnus i ditt åttonde hus kan omvandla din attityd till det som du äger och till dina pengar och du inser att det finns annat i livet som är lika viktigt. Uranus i ditt andra huset för pengar, kan betyda att det som du söker mest i livet, är kanske ekonomisk oberoende och ekonomisk frihet. En viss motgång kan komma runt den 26 november men det är säkert inte något att oroa sig för. Uranus i ditt andra hus för inkomster kan skapa vissa överraskningar ibland och kanske även ovanliga idéer som kan hjälpa dig att tjäna pengar.

Planeten Mars ställer stora krav på dig fram till den tionde november. Du har mycket att göra, men din energi kan också öka avsevärt. En konflikt kan däremot uppstå mellan dina idéer och någon annans idéer. Du kan till och med känna att någon döljer information för dig eller att någon har en hemlig agenda. I samband med fullmånen den 10 november kommer kommunikation att hjälpa dig att reda ut all förvirring.

Mars i ditt hus för partnerskap kommer att hjälpa sig i karriären och socialt efter den tionde november.

Den 24 november kommer däremot Merkurius, kommunikationens planet, i ditt tionde hus för karriär och status att vända retrograd. Fram till den 13 december, kommer missförstånd och förseningar att uppstå. Viktiga papper, såsom kontrakt eller avtal, kan skrivas under runt den 27 november eftersom Venus bildar en trigon till Jupiter.

Solförmörkelsen den 25 november sker samtidigt med en nymåne, något som betyder en omstart eller en nystart för dig på karriärsområdet.

15 kommentarer

  1. Znogge said,

    1 november, 2011 den 18:03

    Själv är jag lejon så då gällde det inte mig…

    Ha en fin kväll!

    • Andromeda said,

      1 november, 2011 den 18:39

      Ordet Tiwce är en länk som du kan klicka på om du vill läsa ditt horoskop gör den här månaden. Ha en fin kväll du med!

  2. 1 november, 2011 den 19:04

    Halloj !

    Tänkte ge dig en award för att visa min uppskattning av dig, du får den självklart men behöver inte skriva igen. Bara minns att du fått en från mig med för jag tycker om dig och din blogg.

    Varma kramar i massor

    • Andromeda said,

      1 november, 2011 den 20:03

      Tack snälla Agnetha! Jag uppskattar verkligen att jag fått en blogaward från dig 🙂
      Kramar

  3. 1 november, 2011 den 19:13

    Intressant horoskop ! Stämmer mycket på dig ???

    BS Tyvärr verkar det som klarspråk går in ena veckan och glöms bort nästa, nej han är absolut inte dum, men man, det kan vara handikapp nog, hahaha. Det jag inte får honom att fatta verkar vara att jag inte är som ny när jag kommer hem från sjukhuset.

    KRAM

    • Andromeda said,

      1 november, 2011 den 20:05

      Haha, än har jag inte varit med om att något har stämt ändå fortsätter jag att publicera dessa horoskop 😀
      Kram

  4. Grevinnan Blåst said,

    1 november, 2011 den 21:50

    Kul med horoskop även om man inte tar dem på allvar!
    Kram, kram / Rozie

    • Andromeda said,

      1 november, 2011 den 22:18

      Jag tar dem absolut inte på allvar men kan ändå inte låta bli att läsa horoskop 🙂
      Kram

  5. Britta said,

    1 november, 2011 den 22:00

    26 november verkar vara en intressant dag för dig:-)
    Kram!

    • Andromeda said,

      1 november, 2011 den 22:19

      Det ska bli intressant att se vad som händer den dagen 😉
      Kram

  6. kloktok said,

    1 november, 2011 den 22:04

    Ja, det blir spännande att höra sedan vad som hände den 26:e! 🙂
    HA det gott!
    Fridens & kram

    • Andromeda said,

      1 november, 2011 den 22:20

      Jag lovar att återkomma och berätta om det nu mot förmodan SKULLE hända något spännande!
      Kram

  7. kramgoaullis said,

    2 november, 2011 den 01:11

    Hihihi..Jag tycker att det är lite kul med horoskop..Och läser när jag kommer åt.Jag tror väl inte direkt på det men ibland är det lite både kul och märkligt,särskilt om man läser det i efterhand och inser att det ju faktiskt stämt :-).

    Passar på att gratta dig till den häringa golden som tycks cirkulera*ler*
    Det är rena rama golden globe galan här inne i bloggbyn ;-).

    *goa kramar till dig från mig*

    • Andromeda said,

      2 november, 2011 den 18:08

      Jag har nog aldrig råkat ut för att något jag läst i mitt horoskop har slagit in. Ändå fortsätter jag att läsa dem 🙂

      Tack för gratulationen! Jag är mycket glad och stolt över att jag fått så många som tre awards 🙂
      Kram till dig med!

  8. 1 december, 2011 den 17:34

    […] ett månadshoroskop. Innan jag började skriva det här inlägget läste jag mitt horoskop för november månad. Där stod det att kärleken skulle kunna komma in i mitt liv runt den 26 november. Det enda som […]


Kommentera

