En gammal låt

Hörde en gammal låt på radion som jag hade glömt. Här är den…

When I saw you standing there
I about fell off my chair
When you moved your mouth to speak
I felt the blood go to my feet

Now it took time for me to know
What you tried so not to show
Something in my soul just cried
I see the want in your blue eyes

Baby, I’d love you to want me
The way that I want you
The way that it should be
Baby, you’d love me to want you
The way that I want to
If you’d only let it be

You told yourself years ago
You’d never let your feelings show
The obligation that you made
For the title that they gave

Baby, I’d love you to want me
The way that I want you
The way that it should be
Baby, you’d love me to want you
The way that I want to
If you’d only let it be

Now it took time for me to know
What you tried so not to show
Something in my soul just cried
I see the want in your blue eyes

Baby, I’d love you to want me
The way that I want you
The way that it should be
Baby, you’d love me to want you
The way that I want to
If you’d only let it be

14 kommentarer

  1. kramgoaullis said,

    8 oktober, 2011 den 18:01

    Ser att du haft några jobbiga dagar med hjärtesorg och så..

    Jag har inga bra ord att säga,då allt skulle låta futtigt och dumt..Men jag önskar att ditt hjärta ska helas snart och att du ska våga lita på någon i framtiden och att du en vacker dag finner mannen som får dig att le igen.

    Hoppas din kväll blir lugn och skön.Sänder dig varma tankar och energier!

    *kramar om*

    • Andromeda said,

      8 oktober, 2011 den 18:20

      Tack för dina vänliga ord! Så lustigt att jag såg att du kommenterat mitt inlägg strax efter jag hade läst och kommenterad ditt sista inlägg. Hoppas din kväll också blir fin!
      Kram

  2. Jag said,

    8 oktober, 2011 den 18:46

    Jag instämmer i Ullis kommentar, helt och fullt. Jag lånar henner ord då det är svårt att formulera egna.
    Trevlig lördagskväll och söndag!
    Kram

    • Andromeda said,

      9 oktober, 2011 den 17:56

      Ett stort tack till dig med! Jag tar helt enkelt en dag i taget och det som sker det sker. Just nu mår jag hur bra som helst 🙂
      Kram

  3. 8 oktober, 2011 den 18:48

    tittar in å önskar en fin lördagkväll..själv står jag med huvet i bakbunkar men tar en liten paus nu
    kram

    • Andromeda said,

      9 oktober, 2011 den 17:57

      Hoppas ditt bak blev lyckat och att du inte gjorde helt slut på dig själv!
      Kram

  4. 9 oktober, 2011 den 00:44

    BS Tror som du, det är valfläsk i ett tidigt skede, tyvärr får kAlliansen medvind för att sossarnas Juholt gör bort sig, usch pinsamt !

    Mår så mycket bättre idag, dessutom minns jag att maken har ringt med, det gjorde jag inte igår, hahaha, knäpp man är.

    Hoppas du mår gott med och inte har ont pga E i hjärteroten !

    Kramar

    • Andromeda said,

      9 oktober, 2011 den 17:59

      Allt är fint med mig och min ledsenhet har jag stoppat in i en mörk vrå där jag hoppas den trivs 😉
      Kram

  5. 9 oktober, 2011 den 06:39

    Den här låten är bra och känns väldigt bekant!
    Hoppas du mår bättre nu och får ett trevligt avslut på din helg 🙂

    kramar

    • Andromeda said,

      9 oktober, 2011 den 18:00

      Min helg har varit jättebra och det hoppas jag att helgen varit för dig med!
      Kram

  6. HEMIMAMMA said,

    9 oktober, 2011 den 09:49

    Det är verkligen en gammal goding….

    Jag hoppas att den sorgsna tonen i låten inte speglar hur du mår? För jag hoppas liksom alla andra att du ska få den kärlek som du förtjänar… och i form av en människa som GER i stället för att TA ifrån dig.

    Varma stöttehemikramar ♥

    • Andromeda said,

      9 oktober, 2011 den 18:02

      Jag blir riktigt rörd av din kommentar. När jag tänker på saken så är jag inte säker på att jag är förmögen att ta emot kärlek. Att ge är mycket lättare…
      Kram

  7. ninapinas said,

    9 oktober, 2011 den 14:12

    Oj…vilka minnen som svepte över mig när jag hörde den sången.

    Känns som en svunnen tid.


Lämna en kommentar