Trodde inte min ögon!

Som jag berättat tidigare så har tiden stått lite stilla här hos mig. Batteriet i min väggklocka i köket tog slut i går kväll. Hade inget hemma så jag fick ge mig ut och köpa det. När jag satte in det nya batteriet i klockan och vände på den trodde jag inte mina ögon. Klockan gick baklänges!

Tittade på den en lång stund. Undrade om det var jag som blivit komplett galen. Den fortsatte att gå baklänges. Har aldrig varit med om något liknande tidigare. När jag ställde tiden rätt ordnade det hela sig. Sekundvisaren började gå åt rätt håll igen.

Fast när jag tänker på saken skulle nog tiden gärna kunna få gå baklänges ett tag. Det är ju bara det att det inte hjälper om klockan går baklänges. Självaste tiden går nog åt samma håll ändå. Knepigt uttryck egentligen. Det där med att tiden går. Tiden går inte.

Tiden KOMMER…

9 kommentarer

  1. 28 september, 2008 den 16:30

    Jämarns,kände du dig yngre en liten stund då? =)

    • Andromeda said,

      28 september, 2008 den 17:11

      Kände för några sekunder hur jag blev yngre. En härlig känsla… :-)

  2. Annica said,

    28 september, 2008 den 16:37

    Tänk om man kunde ställa tillbaka tiden – mycket man skulle göra annorlunda då du!!

    • Andromeda said,

      28 september, 2008 den 17:14

      Vill helst inte tänka på hur mycket jag skulle göra annorlunda om jag fick chansen. Det blir ju bara deprimerande. Bättre att se framåt. Det går att förändra sitt handlande för framtiden…

  3. 28 september, 2008 den 17:21

    :) jag vill också ha en klocka som går baklänges. Jag har en sådan satelitklocka som ställs automatiskt helt av sig själv, sommar som vinter, korrekt tid. Tid, om jag blott kunde fånga tiden…*s*

  4. Maggan said,

    28 september, 2008 den 17:38

    Spelar väl ingen roll åt vilket håll tiden går, vi lever ju ändå i nuet!

  5. menuette said,

    28 september, 2008 den 17:58

    Alltså vad är det tiden vill säga dig?Tanke som dök upp när jag läste.Igår blev det sent, hade ingen lust att gå o lägga mig bara. Är vanligen ingen nattuggla och somnar nästan alltid före tolvslaget ;)

    • Andromeda said,

      28 september, 2008 den 18:16

      Tror du tiden vill säga mig något..?

  6. Amlor said,

    29 september, 2008 den 01:00

    Haha…men det var ju roligt. Tror någon försökte säga något till dig där.


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 30 andra följare

